Et blog opslag kan være en rigtig god måde at hjælpe dine kunder og fortælle dem hvorfor det lige er at det du laver, er noget de har brug for.
Gode blog opslag vil gøre din markedsføring meget lettere. Hvis du gør det rigtigt, vil dine kunder være mere tilbøjelige til at købe hos dig og din hjemmeside vil være lettere at finde på Google.
Gode blog opslag vil gøre din markedsføring meget lettere. Hvis du gør det rigtigt, vil dine kunder være mere tilbøjelige til at købe hos dig og din hjemmeside vil være lettere at finde på Google.
1. Brainstorm emner i forvejen
Det er en fordel at have brainstormet en masse emner i forvejen, som du så lige så stille og roligt kan arbejde dig igennem, på den måde undgår du ikke at kunne finde på noget at skrive om når du nu har sat tid af til det.
2. Hvordan skal det skrives?
Du skal forestille dig at du skriver til en god ven, altså i et letlæst/talesprog, uden for mange fremmedord.
3. Længde
Jo kortere jo bedre(næsten), det optimale vil være at holde opslaget på cirka 300 ord, det kan være svært hvis man gerne vil gå lidt i dybden men så kan du lave opslaget over 2 blogposts.
Du skal dog også sørge for ikke at lave opslaget for kort da søgemaskinerne så vil anse det som “tyndt” og ranke det lavere.
4. Brug skabeloner til dit blog opslag
Det er smart at have en masse skabeloner klar til når du skal skrive dit blog opslag, det kunne f.eks. være en “5 grunde til xxxxx” hvor man så hurtigt kan fylde indholdet ud.
Husk der er tre dele til et blog opslag, indledningen, indholdet/kroppen, konklusion/afslutningen.
5. Grafik
Brug grafik som billeder eller video til at illustrere det du fortæller, en god ide er altid at have et billede øverst i ens blog opslag, på den måde kan man let fange læserens opmærksomhed.
6. Salg
Husk at en blog er pull marketing, det vil sige den skal lokke kunder til ved at have værdifuldt indhold målrettet dem.
Vi mener et blog opslag hovedsageligt skal bestå af indhold som dine kunder kan bruge, men husk også at få reklameret for dine produkter til sidst.
Nu burde du være lidt bedre rustet til at skrive dit næste blog opslag på din virksomheds hjemmeside.
Alle vores hjemmesider kan bestilles med en blog, helt UDEN ekstra omkostninger - Læs mere om vores hjemmesider her.
Det er en fordel at have brainstormet en masse emner i forvejen, som du så lige så stille og roligt kan arbejde dig igennem, på den måde undgår du ikke at kunne finde på noget at skrive om når du nu har sat tid af til det.
2. Hvordan skal det skrives?
Du skal forestille dig at du skriver til en god ven, altså i et letlæst/talesprog, uden for mange fremmedord.
- Korte sætninger
- Helst ingen overflødige ord
- Brug punktopstilling
- Del teksten op i afsnit
- Brug mindre overskrifter, hvor det giver mening
- Skriv personligt - f.eks. "Hans Jensen & Søn ordner følgende produkter:" Skriv i stedet "Vi kan ordne følgende produkter for dig"
- Gå direkte til sagen som det første i en sætning
- Husk links til kilder, især hvis du bruger statistik
3. Længde
Jo kortere jo bedre(næsten), det optimale vil være at holde opslaget på cirka 300 ord, det kan være svært hvis man gerne vil gå lidt i dybden men så kan du lave opslaget over 2 blogposts.
Du skal dog også sørge for ikke at lave opslaget for kort da søgemaskinerne så vil anse det som “tyndt” og ranke det lavere.
- Gå efter 300 ord - Max. 800 og minimum 200 ord.
4. Brug skabeloner til dit blog opslag
Det er smart at have en masse skabeloner klar til når du skal skrive dit blog opslag, det kunne f.eks. være en “5 grunde til xxxxx” hvor man så hurtigt kan fylde indholdet ud.
Husk der er tre dele til et blog opslag, indledningen, indholdet/kroppen, konklusion/afslutningen.
5. Grafik
Brug grafik som billeder eller video til at illustrere det du fortæller, en god ide er altid at have et billede øverst i ens blog opslag, på den måde kan man let fange læserens opmærksomhed.
6. Salg
Husk at en blog er pull marketing, det vil sige den skal lokke kunder til ved at have værdifuldt indhold målrettet dem.
Vi mener et blog opslag hovedsageligt skal bestå af indhold som dine kunder kan bruge, men husk også at få reklameret for dine produkter til sidst.
- 75-80% Værdifuldt indhold til dine kunder
- 20-25% Reklame for dine produkter
Nu burde du være lidt bedre rustet til at skrive dit næste blog opslag på din virksomheds hjemmeside.
Alle vores hjemmesider kan bestilles med en blog, helt UDEN ekstra omkostninger - Læs mere om vores hjemmesider her.